Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2010 01:02 - В памет на comma
Автор: eleonoraknyazheva Категория: Поезия   
Прочетен: 8453 Коментари: 36 Гласове:
30

Последна промяна: 15.08.2010 01:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За първи път плаках за непознат човек, когато на 15.08.2009г ни напусна една сърдечна и много талантлива жена, която в началото беше за мен Напълно Непозната, както пише в профила й, но имах шанса да се докосна до нея за краткото време от 27.01.2009г до 11.07.2009г, когато тя публикува последния си разказ. От постинга - некролог, пуснат от сина й на 15.08, разбрах, че се казва Мая Стамболис. За тези, които не я познаваха :

http://comma.blog.bg/ Когато подразбрах, че е тежко болна, почувствах потискащо безсилие и единственото, което ми оставаше, беше, общувайки с нея, ненатрапчиво да я ободрявам, както мога. Без да я познавам, се привързах към нея. Чувствах я много близка, сигурно и други са усещали същото. До последно се надявах, че ще се оправи. Тя запази високия си дух и чувството си за хумор до края, за което мога само да й се поклоня до земята.
От нея ни останаха 46 постинга – стихотворения, разкази и няколко чисто човешки изповеди. Много силни послания. Не знам дали е издала книга приживе, но изказът и стилът й на писане са впечатляващи. Много от написаното от нея ме разплаква и до днес. Мир на душата й.
Моля ви, всеки, който си спомня за нея, да напише по нещо, така ще сглобим един хубав спомен за един хубав човек.
Публикувам тук няколко от нейните стихотворения, към които имам специално отношение.
 
Гадаене  Не присвивай циганко очи.
Зная на ръката ми прочете
как живота мой ще продължи.
Не лъжи! Кажи да знаем двете!

Утре ще целуна ли деня
или тъмна сянка ще остана
....като ранна, пролетна роса-
Ще съм тук, а после ще ме няма?

Не въздишай циганко така!
Аз за себе си отдавна зная:
Всичко идва, свършва и така...
лято, есен, зима...до безкрая.

Говори ми! Аз ще ти платя!
Всичко в този къс живот се плаща.
Никъде ли, скъпа, не видя
миг щастлив за майчината жажда?

Миг блаженство, малко светлина
в погледа на моя син едничък
и кажи ми как да се простя
с него, като толкоз го обичам?

Да запушим, циганко. Ела!
Ти мълчиш и аз мълча разбрала
Ти не гледа моята ръка,
мене гледа и разбра ме цяла

(публикувано в блог.бг на 29.01.2009г)
    Сега   Сега боли и стърже на желязо
сърцето обковано със лъжа.
Едно небе се срутва насъбрало
на моето очакване дъжда.

И сълзите ми шибат като с клони
надеждата покълнала за миг.
Реши ли някой нещо да събори
едва ли ще го спре и майчин вик.

Сега боли!Ръждата бавно пада
и спомена обвива със мъгла.
Една жена ръце напред протяга,
но вече е изпуснала мига.
    (публикувано на 13.04.2009г)            На теб!

Със никого не се мълчи така.
Със никого така не се говори.
Не може друг да седне на брега
и без слова със вятъра да спори.
Не може друг да диша морски бриз
и да издиша приказни куплети.
На женското лице да сложи фриз
от думи тъй, че в мрака да засвети.
Не може друг.Не би могъл и той!
Без теб е двойно бреме тишината.
Обидно е, когато точно свой
открадне на приятел светлината.


(публикувано на 23.04.2009г)
   Обява     Продавам самота. Запазена и цяла   обгрижвана и чиста, полирана до бяло.
  Познавам я добре. Със нея съм живяла.
  Била ми е легло. Била ми е и тяло.

  Върви в комплект със студ, със тъмнина и болка.
  Цената е добра. Печелиш обиколка
  на цял един живот, на всеки миг на радост,
  на всеки миг любов, на всяка малка гадост.

  Разменям самота за седем грама нежност,
  за полъх от крило, за морската безбрежност.
  за устните на мъж в които да се скрия,
  за малка щипка трепет, прашинка от магия.

  Дарявам самота. Кажете кой я иска?
  Не пие. Не краде. Да вика не и стиска.
  Не плаче. Не яде. Не иска нова дреха.
  Единствено убива надеждата в човека. 
   (публикувано на 9.05.2009г)     Тази нощ
Тази нощ светлини очертават контури.
Нежно вятър ми вика: "Ела!"
С длани мокри дъжда ми оформя кичури
и целува ме пълна луна.
Под ръцете ми сто мечти оживяват.
Два делфина са моя компас.
Две пътеки комети за мен набраздяват.
С глас на чайка преследвам ги аз.
Ще обуя небрежно булеварда крайбрежен.
Ще наметна на плещите смях.
Ще изтичам към теб, моя порив сърдечен
като изгрев завърнал се пак.
Ще докоснем щастливи всеки стълб,всяка къща.
Всеки жален стон с теб ще смалим.
Ще разцъфнем на изток.Града ще събудим
и от слънцето ще се стопим.


(публикувано на 15.05.2009г)


* * *

Обичам те, но вече си отивам.
Не ти е нужна майка да те пази.
Ръцете ми са в белези от битки,
но всяка беше моя. Даже тази!

А теб дали опазих?! Кой ли може
на прага на съдбата да е пречка?!
След толкова години осъзнавам,
че в снопа на живота ти си клечка.

Но клечките са много важни, сине.
И не за туй, че образуват снопи...
Живота, много бързо ще отмине.
Ще те застигне с тежките си сопи.

Е, белези навярно ще останат,
но продължавай с тях дори да крачиш.
И докажи  на себе си, че можеш
да победиш, а не примрял да грачиш.

Обичам те, но вече си отивам.
Ти знаеш, че отдавна все ме няма...
Най-тежката раздяла ми е тази,
защото ще ми липсва твойто "Мама".


Тъжен ангел

Ако има къде да отида след края
 Ако съдника строг ме допусне във рая
 Ако блеснат крилете, които съм крила
 Ако болката остра превърне се в сила
 Ако тленното спре да ме вика обратно
 Ако празния поглед просветне внезапно
 Ако мога отново свободно да тичам
 И спонтанно поискам за миг да обичам
 ...и ако вместо покой ме обземе тревога
 значи даже и в рая без тебе не мога!

 Тъжен ангел съм и за мен просто няма утеха
 Даже тук и дори във божествена дреха!


image

Почивай в мир, Мая.








Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Да почива в мир!
15.08.2010 01:08
Сърце не ми дава да я махна от избраните си. Беше сърдечен човек. Спомням си как ми написа коментар, че е видяла Париж през моите очи и е щастлива. Не знаех тогава, че е толкова зле, но тя беше лекар и е съзнавала...
Лети нагоре към Светлината, Мая!
цитирай
2. divna8 - Срещнах се със стиховете й месец ...
15.08.2010 01:11
Срещнах се със стиховете й месец след кончината й...
Съжалявам, че такъв талант си отиде така рано!
Поклон пред паметта й и Светлина по Пътя й Нагоре...
цитирай
3. eleonoraknyazheva - И аз съм
15.08.2010 01:16
си запазила блога в любими, и я посещам там от време на време, като не знам къде е гробът й, поне тук мога да я навестявам. Благодаря ти за съпричастността. Тя и мен трогваше с милото си отношение и внимание, с искреността в коментарите си. Такава ще я помня.
____________________________________________

tili написа:
Сърце не ми дава да я махна от избраните си. Беше сърдечен човек. Спомням си как ми написа коментар, че е видяла Париж през моите очи и е щастлива. Не знаех тогава, че е толкова зле, но тя беше лекар и е съзнавала...
Лети нагоре към Светлината, Мая!

цитирай
4. eleonoraknyazheva - Поклон...
15.08.2010 01:17
Благодаря ти, че я почете.
-------------------------------------------
divna8 написа:
Срещнах се със стиховете й месец след кончината й...
Съжалявам, че такъв талант си отиде така рано!
Поклон пред паметта й и Светлина по Пътя й Нагоре...

цитирай
5. razkazvachka - Впечатляващи стихове!
15.08.2010 01:18
И поздрави за тебе, за съхраняването на паметта й!
цитирай
6. eleonoraknyazheva - Да, силни и точни, като нея,
15.08.2010 01:20
загубата е голяма...
Благодаря ти.
-------------------------
razkazvachka написа:
И поздрави за тебе, за съхраняването на паметта й!

цитирай
7. alexiev63 - ПОКЛОН!
15.08.2010 01:30
Прекрасни стиховете, ще помълча и почета още.
цитирай
8. eleonoraknyazheva - Благодаря ти.
15.08.2010 01:38
alexiev63 написа:
Прекрасни стиховете, ще помълча и почета още.

цитирай
9. edinman - Запалих и свещичка в тази гореща нощ...
15.08.2010 01:58
Но тя е тук сред нас!
цитирай
10. eleonoraknyazheva - Благодаря ти за съпричастността.
15.08.2010 02:07
Нека й е светло там, където е...
edinman написа:
Но тя е тук сред нас!

цитирай
11. kapito - ето и от мен
15.08.2010 02:13
Аз чак сега прочетох някои от нещата и. Силно се впечатлих от това :
http://comma.blog.bg/tq-i-toi/2009/07/10/quot-kakvo-shte-pravia-bez-teb-quot.361933
И особено от последните думи :
"Някъде там, върху нея съм изкопана аз - кладенец, до който приятелите ми винаги ще намерят пътека и вода...дори в сушата."
......
цитирай
12. eleonoraknyazheva - Да, даже мислих да го сложа като цитат...
15.08.2010 02:17
Много тъжно звучи, като сбогуване...Но аз го чувствам като валидно и за себе си, като приятел...:)
-------------------------
kapito написа:
Аз чак сега прочетох някои от нещата и. Силно се впечатлих от това :
http://comma.blog.bg/tq-i-toi/2009/07/10/quot-kakvo-shte-pravia-bez-teb-quot.361933
И особено от последните думи :
"Някъде там, върху нея съм изкопана аз - кладенец, до който приятелите ми винаги ще намерят пътека и вода...дори в сушата."
......

цитирай
13. mileidi46 - :(((((
15.08.2010 05:22
Neka spi v pokoi du6ata i..
цитирай
14. veninski - Не бях влизал в блога й, но все още си ...
15.08.2010 07:11
Не бях влизал в блога й, но все още си спомням как ме разтърси постингът, който пусна сина й... Светла й памет!
цитирай
15. nadagr - ...
15.08.2010 08:34
Духът на Мая е жив в написаното от нея.

Поздравления, Ели, че почиташ паметта и и ни правиш съпричастни!
цитирай
16. mamas - Поклон!
15.08.2010 08:50
Достоен живот до последния миг.
Прекрасна поезия. Дано синът и успее да издаде стиховете и, заслужава го нейната светла памет...
цитирай
17. liliyanaandreeva - Светла и памет
15.08.2010 09:03
Печална прелест...
цитирай
18. martiniki - какво нещо
15.08.2010 09:04
човекът си е отишъл, а как остава в думите, портрети на душата са стихотворенията

дано душата и е намерила покой
цитирай
19. darkenedangel - И аз се подписвам тук при теб ...
15.08.2010 09:49
... в памет на тази силна и също толкова чувствена жена ...

Да е вечна паметта й! Поклон!

Аз никога няма да я забравя, въпреки че, също, не я познавах лично ...

Лека й пръст ...

цитирай
20. eleonoraknyazheva - Дано...
15.08.2010 09:51
Благодаря ти, че си спомни за нея.
mileidi46 написа:
Neka spi v pokoi du6ata i..

цитирай
21. eleonoraknyazheva - И аз оценявам високо
15.08.2010 09:54
жеста на сина й. Силно момче. Светла й памет на Мая.
veninski написа:
Не бях влизал в блога й, но все още си спомням как ме разтърси постингът, който пусна сина й... Светла й памет!

цитирай
22. angelmoi - Да почива в мир...
15.08.2010 09:54
Да почива в мир...
цитирай
23. eleonoraknyazheva - Не бих могла да постъпя другояче, Наде.:)
15.08.2010 10:01
Има хора, с притегателност на планети. Тя беше такава. Още след първите няколко обменени фрази с нея имах усещането, че се познаваме отпреди. Много странно усещане. Харесвах я за това, че беше естествена, земна като държание. Харесвах и това, което пишеше. Имаше изключтелна дълбочина в разсъжденията й. Тя беше от хората, които умеят да виждат отвъд видимата страна на нещата...Можехме да станем големи приятели. Бог знае най-добре какво е било най-добре за нея...Липсва ми.
nadagr написа:
Духът на Мая е жив в написаното от нея.

Поздравления, Ели, че почиташ паметта и и ни правиш съпричастни!

цитирай
24. eleonoraknyazheva - Дано, макар някои да са прекалено лични.
15.08.2010 10:06
Пуснах този постинг и във Фейсбук, иска ми се повече хора да прочетат стиховете и разказите й. Много харесвах тези за Малката вещица. И в моето детство имаше една книга за малка вещица, която оказа голямо въздействие върху мен...С Мая много харесвахме руската поезия...Преведох за нея едно стихотворение на Едуард Асадов, "Аптека на щастието". Няма да забравя колко се зарадва, а аз се радвах, че с нещо съм я усмихнала. Имахме много общи допирни точки...Благодаря ти, че я почете.
---------------------------------------
mamas написа:
Достоен живот до последния миг.
Прекрасна поезия. Дано синът и успее да издаде стиховете и, заслужава го нейната светла памет...

цитирай
25. eleonoraknyazheva - Нека почива в мир.
15.08.2010 10:10
Благодаря ти за съпричастността.
-----------------
liliyanaandreeva написа:
Печална прелест...

цитирай
26. eleonoraknyazheva - Дано е намерила покой.
15.08.2010 10:13
Благодаря ти, че си спомни за нея.
----------------------------
martiniki написа:
човекът си е отишъл, а как остава в думите, портрети на душата са стихотворенията

дано душата и е намерила покой

цитирай
27. eleonoraknyazheva - Благодаря, че намина, Ангелче.
15.08.2010 10:16
Тя беше страхотна, наистина. Само тя и Бог знаят какво е преживяла. Вчера, когато за пореден път препрочитах някои нейни неща, си мислех : Боже, какво ли е да си лекар и да знаеш какво те очаква, да знаеш и колко може би ти остава и да не губиш присъствие на духа и надеждата си...Поклон пред паметта й.
___________________________________________

darkenedangel написа:
... в памет на тази силна и също толкова чувствена жена ...

Да е вечна паметта й! Поклон!

Аз никога няма да я забравя, въпреки че, също, не я познавах лично ...

Лека й пръст ...


цитирай
28. eleonoraknyazheva - Мир на душата й...
15.08.2010 10:17

angelmoi написа:
Да почива в мир...

цитирай
29. thekingdaughter - Много тъжно
15.08.2010 11:44
Благодаря Ви, че ме запознахте с творчеството на тази мила дама.
Нека духът и почива в мир. :(((
цитирай
30. eleonoraknyazheva - Благодаря.
15.08.2010 13:05
Това е най-малкото, което мога да направя за нея. Мир на праха й.
---------------------------
thekingdaughter написа:
Благодаря Ви, че ме запознахте с творчеството на тази мила дама.
Нека духът и почива в мир. :(((

цитирай
31. erato7 - Мир на праха й! Разтърсващи са ...
15.08.2010 16:13
Мир на праха й!
Разтърсващи са стиховете й!
цитирай
32. eleonoraknyazheva - Да почива в мир. Благодаря ти за посещението.
15.08.2010 19:12
erato7 написа:
Мир на праха й!
Разтърсващи са стиховете й!

цитирай
33. moreto66 - Мир на душата и!
19.08.2010 09:35
Толкова много любов, сила и болка има в стиховете и, разплаках се ..
Жалко, че не съм я познавала...
цитирай
34. janna - Благодаря за шанса да се докосна до душата на Мая,
20.08.2010 18:43
нека намери покой и любов там в който свят обитава.
цитирай
35. eleonoraknyazheva - Благодаря ти, че я почете с вниманието си.
20.08.2010 21:16
moreto66 написа:
Толкова много любов, сила и болка има в стиховете и, разплаках се ..
Жалко, че не съм я познавала...

цитирай
36. eleonoraknyazheva - Амин. Благодаря ти, че я уважи с присъствието си.
20.08.2010 21:17
janna написа:
нека намери покой и любов там в който свят обитава.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eleonoraknyazheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1437030
Постинги: 438
Коментари: 3205
Гласове: 10900