Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2009 22:35 - Напразни думи
Автор: eleonoraknyazheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 4299 Коментари: 15 Гласове:
0

Последна промяна: 21.03.2009 16:07


романс, изп. Александър Малинин
текст : Лариса Рубалская

превод от руски език : Е. Княжева

(с елементи на творчество)


Магия силна нека се разпени
във мрака на кристалните бокали.
Отблясъци от свещи разтопени
в огледалата са се заиграли.

И, уморено, думи все напразни
пред тебе ще избълвам за любов.
Но пламъкът в огнището загасва,
от пепелта не се запалва нов.

В напразни думи сложно се оплетох -
напразни думи с лекота мълвя.
Напразни думи, моля ви, простете, -
след миг и аз със вас ще изгоря...

Не ще звъни звънчето на вратата ти
и стъпката ми своя път не ще сгреши.
Напразни думи казах, но съдбата им
не бързай с лекота да предрешиш...

В напразни думи сложно се оплетох -
напразни думи с лекота мълвя.
Напразни думи, моля ви, простете, -
след миг и аз със вас ще изгоря..

Сюжет ми измисли за нежностите летни,
с ухаещи треви и нежен благослов.
Обрулени, търкулват се в столетията
напразните ми думи и любов...

В напразни думи сложно се оплетох -
напразни думи аз пред теб мълвя.
Напразни думи, моля ви, простете, -
след миг и аз със вас ще изгоря...



Напрасные слова


Плесните колдовства в хрустальный мрак бокала,
В расплавленных свечах мерцают зеркала...
Напрасные слова я выдохну
устало,
Уже погас очаг, в нем теплится зола.

Напрасные слова - виньетка ложной сути.
Напрасные слова, нетрудно говорю.
Напрасные слова: уж вы не обессудите,
Напрасные слова, я скоро догорю.

У вашего крыльца, не вздрогнет колокольчик,
Не спутает следов мой торопливый шаг.
Вы первый миг конца понять мне не позвольте,
Судьбу напрасных слов не торопясь решать.

Придумайте сюжет о нежности и лете,
Где смятая трава и запах васильков...
Рассыпанным драже закатятся в столетья,
Напрасные слова, напрасная любовь.

Напрасные слова - виньетка ложной сути.
Напрасные слова, нетрудно говорю.
Напрасные слова: уж вы не обессудите,
Напрасные слова, я скоро догорю.





Тагове:   напразни думи,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Разкошен е превода
14.03.2009 22:51
И ме накара доста да се разколебая между двете - о двете си носят мелодията, съгласно духът на езика им.

Руския с неговата меланхоличност и твоя с неговият тих звън.

Поздравления ! :)))
Разкошно е.
цитирай
2. eleonoraknyazheva - Благодаря, Радо.:)
14.03.2009 22:55
Трогната съм от топлия ти отзив.:)
А романсът е наистина прекрасен и певецът ми е слабост,- не можах да се сдържа.
:)
цитирай
3. tili - Ностальгия,
15.03.2009 01:14
благодаря, благодаря!!
цитирай
4. veselinvalev - Понякога ти се иска да напишеш нещо. ...
15.03.2009 11:12
Понякога ти се иска да напишеш нещо. Но, не можеш. Просто стоиш и слушаш музиката. И текста. После пак стоиш и слушаш. Песента. И можеш само да напишеш, че стоиш и слушаш... Отново и отново.
Поздрави за превода. И за песента. И благодарност.
цитирай
5. анонимен - ...!
15.03.2009 12:37
Имало и други, които слушат Малинин!

цитирай
6. eleonoraknyazheva - @ tili
15.03.2009 13:35
Можеш да погледнеш и тук, Тили.
Малинин е моят "мъж в бяло".:)

http://eleonoraknyazheva.blog.bg/viewpost.php?id=272213
цитирай
7. eleonoraknyazheva - @ анонимен 5
15.03.2009 13:36
И аз се радвам, че има.:)
цитирай
8. henzelski - В колекцията ми
15.03.2009 13:37
от песни на Малинин тази е на първо място. На второ е "Поручик Галицин"...;)
цитирай
9. eleonoraknyazheva - А при мен
15.03.2009 15:40
цели четири песни се борят за първото място, Краси : Поручикът, Молба, Белият кон и Напразните думи.
Любими са ми.:)
цитирай
10. gor - Чудесно!
15.03.2009 16:53
Ти ми разкри един невероятно красив свят на руски песни в изпълнение на отличен певец. Макар че бях слушал някои от тях.
Благодаря, Елеонора!
цитирай
11. henzelski - За теб,
15.03.2009 17:17
Княгиньо...;)

http://www.youtube.com/watch?v=xoRjh-pf5C0
цитирай
12. eleonoraknyazheva - Благодаря, Краси.
15.03.2009 17:59
И тази песен ми е сред любимите. Мисля, че и Жана Бичевска я пее.
цитирай
13. darkenedangel - Нима има напразни думи щом
15.03.2009 21:56
от сърцето човешко излизат ?!
Кой е тоз богохулник, безсрамник...
Пфу... безчувствена сгран
Ефимерна, измамна, лъжовна, превзета...
Няма от сърцето излезли напразни думи...
Има само лъжовни сърца...
Много ме развълнува, благодаря, за което...
цитирай
14. eleonoraknyazheva - @ gor & darkenedangel
16.03.2009 15:00
Большое спасибо! ;)))
цитирай
15. анонимен - Радвам се
24.06.2009 00:31
Толкова се радвам, че открих този сайт и сродна души, които са покорени от Малинин и неговите песни...Пропуснахте само ое една- "Берега", но то дали изобщо има някоя, която не заслужава да я споменем. Аз съм без сила. Не мога да устоя на толкова нежност и красота...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eleonoraknyazheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1432464
Постинги: 438
Коментари: 3205
Гласове: 10900