Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2009 15:45 - Сън -- Николай Гумильов
Автор: eleonoraknyazheva Категория: Изкуство   
Прочетен: 684 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 05.02.2009 16:13


(превод от руски език : Е. Княжева)

http://geom-bg.com/?p=6206

От лош сън снощи се събудих,
от скръб сърцето ми изстена.
Че друг обичаш ти, сънувах,
а си от него наранена.

И от постелята избягах,
като убиец от въже.
Фенерите навън блестяха
с очи на диви зверове.

Едва ли някой друг така
бездомен се е лутал в мрака.
Реки със пусти корита
за мене улиците бяха.

Стоя пред твоята врата
и няма връщане назад.
Но зная, че не бих посмял -
не бих прекрачил твоя праг.

Обидил те е той, разбирам,
макар било е само сън.
И все пак в този миг умирам
пред тъмния прозорец вън...



СОН

Николай С. Гумилев

Застонал я от сна дурного
И проснулся, тяжко скорбя;
Снилось мне - ты любишь другого,
И что он обидел тебя.

Я бежал от моей постели,
Как убийца от плахи своей,
И смотрел, как тускло блестели
Фонари глазами зверей.

Ах,наверно таким бездомным
Не блуждал ни один человек
В эту ночь по улицам темным,
Как по руслам высохших рек.

Вот стою перед дверью твоею,
Не дано мне иного пути,
Хоть я знаю, что не посмею
Никогда в эту дверь войти.

Он обидел тебя, я знаю,
Хоть и было это лишь сном,
Но я все-таки умираю
Пред твоим закрытым окном. 

1914г



Тагове:   николай,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jivi93 - ***
11.03.2010 10:42
Много е хубаво! Превода е страхотен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eleonoraknyazheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1439456
Постинги: 438
Коментари: 3205
Гласове: 10900