Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2009 22:30 - Мисли
Автор: eleonoraknyazheva Категория: Лични дневници   
Прочетен: 426 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 30.01.2009 19:09


автор : Николай Гумильов
(превод от руски език : Е. Княжева)


Защо съм насъбрал все мисли тежки,
Като крадци в околностите нощем?
От мрачни лешояди по - зловещи,
Защо за мъст жестока те ме глождят?

Надеждата си тръгна, и мечтите,
Вълнението очите ми отвори
На страница прочетох призрачна
Какво съм казал, мислил или сторил.

За туй, че гледах със очи спокойни
Онези, към победите препуснали,
За туй, че с устните си знойни
Докосвах устни грях невкусили.

За туй, че моите ръце и пръсти
Не знаят що е рало - бяха тънки,
За туй, че песните ми вечно пръснати,
Сърце ми късаха - тъй тъжни, звънки.

Настана вече време за разплата -
Слепците храма нежен ще разбият.
И мислите – крадци във тишината,
Мен като просяк в мрака ще затрият.




(оригинален текст)

Николай Гумилев

Думы
________


Зачем они ко мне собрались, думы,
Как воры ночью в тихий мрак предместий?
Как коршуны, зловещи и угрюмы,
Зачем жестокой требовали мести?

Ушла надежда, и мечты бежали,
Глаза мои открылись от волненья,
И я читал на призрачной скрижали
Свои слова, дела и помышленья.

За то, что я спокойными очами
Смотрел на уплывающих к победам,
За то, что я горячими губами
Касался губ, которым грех неведом,

За то, что эти руки, эти пальцы
Не знали плуга, были слишком тонки,
За то, что песни, вечные скитальцы,
Томили только, горестны и звонки,

За все теперь настало время мести.
Обманный, нежный храм слепцы разрушат,
И думы, воры в тишине предместий,
Как нищего во тьме, меня задушат.


Тагове:   мисли,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: eleonoraknyazheva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1441622
Постинги: 438
Коментари: 3205
Гласове: 10900