Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.08.2012 10:29 - Опасна измама, свързана с GSM-и и обаждания за пострадали близки! Предупредете роднините си!
Автор: kostas Категория: Други   
Прочетен: 6986 Коментари: 6 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

Предупредете по-възрастните си близки и родители, но имайте предвид, че схемата се пробва вече и при по-млади хора .

Най-новата шашма, която са измислили нашите престъпни гении се състои в обичайното телефонно позвъняване по GSM-a с въпрос дали еди-кой-си (ваши брат, сестра, син, дъщеря и т.н.), с ЕГН еди-кое-си (вярно), живеещ на адрес еди-кой-си (точен) са били жертва на злополука. Успокояват ви, че човекът е жив, но се намира в спешната операционна зала в, да кажем, болницата “Д-р Иван Селименски” в Сливен. Обаждащият се представя за хирург, сестра или нещо подобно.

Вие, разбира се или сте притеснен/а, или казвате:

- Да, бе, това е номер.

На което разтревоженият и сериозен глас ви съветва да звъннете на 112, за да се убедите или да се обадите направо в болницата, на тел. 044-611700 (истински телефонен номер на централата).

Вие го правите, попадате на “диспечер”, който потвърждава информацията. Вие сте в паника.
“Хирургът” или “сестрата” отново ви звънят и настояват спешно да преведете 8000 (4000, 10300, 18000 – зависи от това колко ще могат да ви “одерат”) лева за бързото и успешно спасяване на вашия близък. Кавичките са сложени нарочно – оказва се, че цялата схема включва прихващане на вашето обаждане към 112 или към телефона на болницата от изобретателните бандити.

Ако се излъжете да платите – няма да видите парите си обратно.

Успокоението е, че поне близките ви са си живи и здрави;-)

Ако пък си мислите да звъннете на “жертвата”, забравете – пак ще ви вдигнат мошениците и ще ви кажат, че близкият ви е толкова пострадал, че не може да говори. Измамата е гениална. Остава един вариант за търсене на истинската информация – да пробвате с домашния или служебния телефон, ако имате под ръка такъв.

    Няма да се изненадам, ако се окаже, че МВР има нещо общо с цялата история:

    - Кой друг разполага с личните данни на всеки (адреси, ЕГН, имена на близки – нали ги попълваме при издаване на личните документи)?
    - Кой друг има възможност за безконтролно подслушване (че и записи даже правят, нали помните за
    Мишо Бирата)?
    - Не е ли вероятно да имат и възможност за прихващане на разговори? Съдя за това и по
    факта, че федералните служби в САЩ имат такава от 15-ина години насам, а както знаем напоследък българо-американската дружба е на нивото на българо-съветската такава от 70-е години. Лицето министър ходи във Вашингтон, шефовете на ЦРУ, ФБР и Сикрет сървиз идват в България…
    - Пък и кой ще разследва МВР, ако наистина злоупотребяват?

Впрочем, техническото оборудване за прихващане на такива разговори не е факт само в рамките на службите. Преди 2 години на Def Con (най-голямата хакерска конференция) бе демонстрирано как с оборудване, струващо 1500 долара може да се имитира GSM-клетка, която да прихване всичките изходящи ваши обаждания. Не казвам, че нашите измамници непременно използват такова устройство, но все пак явно са намерили нещо подходящо, което – уви! – им върши работа: запознаха ме с два случая, в които само по стечение на обстоятелствата хората не са станали жертва на мошениците.

Обсъждане на тази тема – в публичната ми страница във Фейсбук.

    Актуализация (06.08.2012, 23:04 ч.):

    Това беше публикувано на 6-и август във ФБ като коментар. Мисля, че предава доста правдиво положението. Публикувам го с незначителна редакция (б.м. – Вени):

    “ВАЖНО! До всички мои приятели от и в България!
    Днес по схема от ужасни шантажи в България са опитали да измъкнат от баща ми 15 000 Евро, за да ми “спасят живота”, понеже съм “претърпяла ужасна катастрофа на летището, с потрошени крака, разбити глава и челюст и съм настанена в Окръжна болница”.
    По спешност татко е трябвало да осигури сумата, да я предаде на д-р Еди-Кой-си в Окръжна болница /който му се е обадил 2-3 пъти с всички подробности за ужасното ми състояние и с предложението извън каналния ред да ми набави тайно нужните неща за лечение, вкл. златни пирони от Германия, които ще “свие от друг пациент”, че иначе отнема много време , докато стигнат от Германия, а за мен това време би било фатално!/, а в 18 ч да отиде при Майор Еди Кой си в КАТ Дървеница да “подаде жалба” срещу идиота, който ме бил сгазил и когото “ефикасната ни полиция била заловила”!
    Звънят по телефона от Окръжна 2-3 пъти, татко проверява с телефонни обаждания на посочените номера 112 и 166, в МВР и в Бърза помощ, където всеки път получава потвърждение за “страшната катастрофа” с “лицето Х.”, дори 3 пъти го свързват с мен на линия (впрочем аз не съм ходила в България почти година!), по телефона “лично аз” плача в стенания и моля “татко… татко”, с моя си глас – ама съвсем аз! – му обяснявам какво ми се е случило и го моля да намери сумата!
    Как милият не е получил инфаркт, не знам!
    Току що пак говорих с него, още не е на себе си от шока, но го посъветвах да отиде в полицията и да им “се жали писмено”, макар че жалба при арменския поп може да е е по-смислен акт! Окопитило го е донякъде това, че снощи дълго разговаряхме по телефона, връщайки се след пътуванията ни из Полша и по Адриатика: изобщо нямах намерение да летя до България този месец, макар че много ми се иска!
    Хора мили, пазете си и предупредете своите роднини и родители! Очевидно МВР, държавните органи и подопечните на г-н ген. Б. Борисов са приспали|успали|заспали всичко в ядна майка България! Щом нечий болен ум е заченал, родил и успешно върти такава коварна система за плячка и съсипване на човешките нерви! Докато се разбере кой къде е “катастрофирал”, повярвайте ми – аз, съпругът ми, синът ми и баща ми преживяхме един малък ад!
    Рядко си ходя в България, но сега съвсем ми се отходи! Явно единственото организирано нещо там сега са престъпниците!
    Приятели мои, не се майтапя, нямам навика на стената си тук да пиша подобни масови апели, но наистина днес изживяхме драма, която можеше да е с още по-трайни последици: финансови и здравни! Спестете я на когото можете! Извинете ме, че ви замърсявам стената с тази гадория, но ако помогне дори на един човек, заслужава вашата толерантност.
    Питам се откъде някой ми е преценил финансовите възможности, “свалил гласа” и откъде знаят, че в София идвам само през летището, освен ако не подслушват телефона на баща ми! Откъде знаят, че Х. му е дъщеря, ако телефонът е регистриран на негово име и с фамилията, която носех преди 15 и повече години! Как днес с баща си не един, а три пъти съм “говорила и плакала” от София “на живо” от Окръжна болница, докато аз бях на делови срещи в банка, посолство и т.н. в Загреб! Сега съм притеснена за сигурността на баща си, понеже в паниката им е казал, че няма в наличност тази сума, а само еди колко си, което впрочем ги е накарало да “направят отстъпка да приемат като начало поне тези пари, а останалото… по-късно”!
    Как лични данни на граждани на България така лесно стават достъпни за криминални типове, ако МВР, КАТ, БТК и болниците са “с чисти ръце”!
    Изобщо за какво българите плащат данъци, ако се разпадат не само икономиката, културата и знанието, но и основите на държавата!
    Как не могат да хванат шепа мошеници /да приемем, че не е организирана верига на високи нива/ с днешната техника и наличния ни апарат за такива случаи!
    Цял живот плащам редовно и коректно всички данъци във всяка държава, където ги дължа по закон, но за платеното в България сега ме хваща яд и срам! Винаги и навсякъде съм лобирала за България, но сега ми приседна!

    Боже, пази българите, понеже България очевидно вече не ги пази изобщо!”

Вени Марковски



Гласувай:
15



1. gocho52 - На два пъти през последните десетина години се опитаха да ме
08.08.2012 10:52
пратят за горян бензин...
Усетих се.
цитирай
2. kostas - gocho52 - На два пъти през последните десетина години се опитаха да ме пратят за горян бензин... Усетих се. цитирай
08.08.2012 12:15
))))))

УМНИК СИ ..НА КРАСТАВИЧАР КРАСТАВИЦИ ЩЕ ПРОДАВАТ.....))))))
цитирай
3. konspiratora - Полицията не е виновна - просто измамниците са хитреци :(
09.08.2012 11:10
Много плоско е са мисли, че само полицията има достъп до тези данни. Ще ви напомня че по време на избори вашите имена, адреси, ЕГН-та и каквото там още има стоят по едни списъци на централни места във всеки квартал. Ето ви достатъчно данни от ЕСГРАОН за тази измама.

За се прихване разговор не е толкова невъзможно колкото си мислите. Преди години когато телефоните още не бяха цифрови имаше устройства наречени БЛУБОКС и БЛЕКБОКС - достатъчни за да се извърши горепосоченото. В нета се разпространяваше схемата конструиране на модулаторно устройство с което можете да се се закачате към произволни абонати и да пренасочвате обаждания - такива устройства имаше готови в пощата за междуградските разговори - естествено имаха го и хакерите от организацията Phreedom и добре обясняваха в сайта си как всеки да се сдобие с такова. Не с цел измама а с цел безплатни телефонни разговори.

Е, предполагам че това вие достатъчно за да разберете, че измамниците не са полицаи а са просто информирани и доста комбинативни типове. За мен закона за изборите трябва да се промени защото излага нашите данни а и хората трябва да се научат да не вярват на всеки който им се обади по телефона. Особено когато иска да ви вкара в корупционна схема, каквито са повечето от измамите.
цитирай
4. анонимен - kostas - Съгласен до някъде - бездействието и безразличиято на органите е предпоставка за съучастничество !!
10.08.2012 10:04
* Е, предполагам че това вие достатъчно за да разберете, че измамниците не са полицаи а са просто информирани и доста комбинативни типове. За мен закона за изборите трябва да се промени защото излага нашите данни а и хората трябва да се научат да не вярват на всеки който им се обади по телефона. Особено когато иска да ви вкара в корупционна схема, каквито са повечето от измамите. *
НЯМАМ ОБЯСНЕНИЕ ЗАЩО ИЗЛИЗАМ АНОНИМЕ - "УЖ ГРЕШКА" НАГЛЕДЕН ПРИМЕР ЗА НЕ СТИКОВАНЕ НА СИСТЕМИТЕ !!!?
цитирай
5. pando - Това е нищо
11.08.2012 11:16
Това е нищо пред шарлатанията в голям мащаб.Формулата е проста:Платен артист който може да имитира перфектно гласът на бизнесмесмена.Да се познават всички детайли от живота на дясната ръка на бизнесмена(имената на близките му,навици,къде живее,къде се учат децата и т.н.).оБИКНОВЕНО В ПЕТЪК "БИЗНЕСМЕСМЕНЪТ" се обажда на дясната си ръка.Следват нясолко въпроса от реда как са децата (по име) и т.н.,с които дясната ръка е убеден че лично неговият шеф се обажда.Обстановка на доверие.След увертюрата за печелене на доверие" бизнесменът "казва на дясната си ръка:Слушай,сключих една невероятна сделка с голяма печалба за нас.Преведи по спешност два милионо евро на следната сметка.Няма време за губене.Не казвй на сътрудниците за това ,понеделник аз лично ще ги изненадам с приятната новина.Ще има премии за всички и т.н.
В западна Европа има няколко големи прдприятия,които са станали жертва на тази шарлатания.А колко не са се манифестирали,за да не си развалят реномето.
Шарлатаните с парите са в една държава,която ги предпазва от международното
право и си живеят живота в хотели с 4 звезди.
цитирай
6. kostas - Пак казвам БЪДЕТЕ ВНИМАТЕЛНИ .........
11.08.2012 18:50
* pando - Това е нищо
11:16
Това е нищо пред шарлатанията в голям мащаб.Формулата е проста:Платен артист който може да имитира перфектно гласът на бизнесмесмена.Да се познават всички детайли от живота на дясната ръка на бизнесмена(имената на близките му,навици,къде живее,къде се учат децата и т.н.).оБИКНОВЕНО В ПЕТЪК "БИЗНЕСМЕСМЕНЪТ" се обажда на дясната си ръка.Следват нясолко въпроса от реда как са децата (по име) и т.н.,с които дясната ръка е убеден че лично неговият шеф се обажда.Обстановка на доверие.След увертюрата за печелене на доверие" бизнесменът "казва на дясната си ръка:Слушай,сключих една невероятна сделка с голяма печалба за нас.Преведи по спешност два милионо евро на следната сметка.Няма време за губене.Не казвй на сътрудниците за това ,понеделник аз лично ще ги изненадам с приятната новина.Ще има премии за всички и т.н.
В западна Европа има няколко големи прдприятия,които са станали жертва на тази шарлатания.А колко не са се манифестирали,за да не си развалят реномето.
Шарлатаните с парите са в една държава,която ги предпазва от международното
право и си живеят живота в хотели с 4 звезди. *
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kostas
Категория: Други
Прочетен: 3283914
Постинги: 1970
Коментари: 3540
Гласове: 5324
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930